دریچـ ـهـ انتـ ــظار

مطالب روز سیاسی، فرهنگی، مذهبی و هنری

دریچـ ـهـ انتـ ــظار

مطالب روز سیاسی، فرهنگی، مذهبی و هنری

دریچـ ـهـ انتـ ــظار

در طبیعتــــــ رازی نهفته استــــــ؛
راز شکوفاییـــــــ،
بهاری دیگــــــــر،
راز سبز انتظــــــار...
شاعر: امین کوهـــــرو(نیما.آ)
____________________________
چشمها را بر دریچه ی انتظار پلک نمی زنم.
اشکها در بستر گونه ها سرود دلتنگی سر می دهند.
آن سوی وسعت بارانی دل آفتاب یاد تو جاریست.
ساحل ماسه ای دستانم هنوز از عشق تو نمناک است.
نیلوفران خیس از شرم نگاه شعر شادی زمزمه می کنند.
نبض زمان نفس نفس میزند از حسرت دیدارت .
آغوش سرد دشت روزهاست گرمی عشق تو را منتظر است.
بیا که غروب دیگر از غربتش به تنگ آمده است.
بیا دیگر…
اللهم عجل لولیک الفرج...
___________________________
ای رزمنده ای که در فضای سایبری می جنگی؛
برای فشردن کلید های کامپیوتر، وضو بگیر
و با نیت قربة الی الله قلم بزن
بدانکه تو مصداق «و ما رمیت اذ رمیت...» هستی
تو در شب های تاریک جبهه سایبری،
از میدان مین گناه عبور میکنی...
مراقب باش!
به اهل بیت و شهدا تمسک کن!
بصیرتت را بالا ببر که ترکش نخوری!
رابطه خودت را با خدا زیاد کن...
با اهل بیت یکی شو...
و در این راه گوش بفرمان ایشان و مخصوصا رهبرت باش...
وقتی با وضـو پشت کیبورد بنشینی، و بسم الله بگویی
دستانت دیگر در اختیـار خودت نیست ...
می شود وسیله ای برای نوشتن حرف حقی که باید گفته شود
دیگر از گناه فاصله میگیری ، بوی نامحرم را نمیشنوی !
این وضو قدرتی به قلمت می دهد که قلب را سوراخ کند
و به عمقش برود و به دل برسد
جایی که فقط با حرف حق است که می لرزد ...
چهار ستون دل که لرزید ، حرف حق کارش را کرده ...
حالا دیگر نوبتِ دل است که وضو بگیرد ...
بسم الله بگوید و پشت کیبورد بنشیند
و دوباره مُوس را تکان دهد...

پیام های کوتاه
پیوندها
آخرین نظرات

دو کلام حرف حساب با خواهرای دینی ام

افسر ولایی مهدی(عج) | چهارشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۳۶ ب.ظ

افسرنوشتـــ »»

سلام همسنگران بزرگوار.

امیدوارم حالتون خوب باشه.

تو این پست روی حرفم با جوون هایی مثل خودمه؛ جوونایی که احساس می کنن از دماغ فیل افتادن... تو اوج دوره جوانی هستن و تصمیمات سر خود می گیرن.

بحث امروزم درمورد دوستی و رفاقت و مد و پوشش و اینجور چیزاست و روی حرفم با دختر خانماست!

حالا بریم سر اصل مطلب. کاملا خودمونی و بی پرده حرفامو می زنم؛ امیدوارم به کسی برنخوره.

دختر خانمی که از صبح تا شب گوشیت دستته و داری به مخاطب خاصت پیام میدی؟! تا به حال به این فکر کردی که همین مخاطب خاص، با مخاطب های خاص تر از تو هم هست؟! بله! این که مشکلی نداره! شما هم میری چند تا دوست دیگه انتخاب می کنی... ایول به غیرت و حیای همه تون.

بهت می گن چرا روسری عروسکت رو سرت کردی، میگی دلم میخواد! بهت میگن چرا با مانتوی تنگ و چسبان تو خیابون میایی؟ میگی، هه! اینکه چیزی نیست! با مانتوی آستین کوتاه و بلوز شلوار هم میرم؛ تازه خبر نداری! با ساپورت اینقد خوشگل میشم که نگو! راستی بهت گفته بودم  بی اف ام صبح اومده بود دنبالم؟! میلاد رو نمیگما! اشکان رو میگم! نه ببخشید آرش بود! وای نگو که چه حالی داد! با هم رفتیم یه قهوه خونه سنتی و دو تا قلیون زدیم به بدن! امشبم که پارتی دعوتیم... اوه یادم رفتم آخر شبم با کامبیز تو فیسبوک قرار دارم؛ عکسامم که هنوز برای بیژن نفرستادم؛ وای چه خاکی به سرم کنم...

آفرین خواهر بزرگوار. پس حسابی بهت خوش می گذره؟! تا به حال شده از خودت بپرسی چرا چند وقته دل و دماغ هیچ چیزی رو نداری؟ هیچ غذایی گوشت به تنت نمیشه؟! روز به روز لاغر و لاغرتر و باربی تر میشی؟! اِ باربی مده؟! اعصابت به هم ریخته تر میشه؟! انگشتات دیگه توان اس ام اس دادن نداره؟! پدر و مادر و بقیه خونواده ات ولت کردن به امان خدا؟! احساس می کنی فقط واسه یه نفر مهمی؟! همه هوش و حواست پیش اونه؟! امتحاناتم که افتادی و این ترمم احتمالا مشروط میشی؟! و...

ببین خواهر خوبم. اینایی که گفتم فقط اندکی بود در برابر بیشمار ضربه روحی و جسمی دیگر که مجال گفتنش نیست!

دوران عشق و حال و صفا و دوست بازی بالاخره یه روز تمام میشه و چیزی که می مونه فقط یه گذشته است و هزار خاطره تلخ...

همون پسرایی که الان باهات دوستن، ولت می کنن به امان خدا و میرن سراغ یکی دیگه!

تازه، این آقایون که سنبل حیا و غیرت مردونه هم هستن(!) واسه ازدواج، تنها فکرشون فقط یه دختر با حیا و چادریه که تا بحال با کسی دوست نشده باشه. بله! طرز تفکرشون اینه و این وسط تو می مونی با هزاران افسوس...

تا کی دنبال مد هستی؟! یه روز شلوار جین، یه روز شلوار دم پا گشاد، یه روز مانتو گشاد، یه روز مانتو چسبان، یه روز مانتو کوتاه، یه روز ساپورت و نهایتا یه روز هم... !

تویی که فکر می کنی  اعمال و رفتارت به هیچ کس مربوط نیست، چرا می ذاری دیگران واسه پوششت نظر و طرح بدن؟!

بالاخره که یه روز میخوای بری خونه شوهر؛ اون موقع با چه رویی می تونی تو چشای شوهرت نگاه کنی؟! با خودت میگی اونم احتمالا با کسای دیگه ای بوده و از این به بعد به هم قول میدیم به هم خیانت نکنیم؟!

نه خواهرم. شاید این شوهر تا بحال با هیچ دختری نبوده باشه. همه رو به یه دید نبین. تازه اگه بوده باشه و توافق کرده باشین گذشته هم رو فراموش کنین، فکر کردین به همین راحتیه! نه خیر! روابط گذشته تاثیر خودش رو تو آینده هم میذاره.

ممکنه همین بی اف و جی اف های خاصتون، یه روز که با همسرتون دارین از زندگی تون لذت می برین، سر و کله اش پیدا بشه و زندگی رو به کامتون زهر کنه...

اصلا می دونی نوع پوششت تو خیابون، با چشای امثال بنده چه میکنه؟! پسرا رو هرزه می کنه... بی غیرت می کنه... بی حیا و بی ادب می کنه... لات و چشم چرون بار میاره... همش به خاطر یه پوشش و زیبایی ظاهری حضرتعالی! زیبایی و آراستگی ای که باید نثار شوهرت کنی و الا غیر!

بنده به شخصه، وقتی یه دختر خانم آرایش کرده رو تو خیابون می بینم، اول از همه "یا خیر حبیب و محبوب صل علی محمد و آله" میگم که چشام رو کنترل کنم. دوم  اینکه، با خودم میگم این دختر خانمی که اتفاقی چشممون به جمال آرایش کرده اش افتاده، واقعا زیبایی خودش رو قبول داره؟! من که میگم نه! به نظر بنده زیبایی آدمی در چیزیه که وجود داره! چهره طبیعی. با خودم میگم این دختر خانم حتما می دونسته زیبا نیست که با انواع و اقسام کرم ها و پن کک ها و خط لب ها و... سعی کرده خودش رو زیبا جلوه بده! پس تویی که به زیبایی خودت اعتماد نداری، چرا تو خیابون جلوه گری و دل ربایی می کنی؟! خداییش  چند ساعت جلوی آینه به سر و وضعت می رسی؟!

تازه این آرایشم بیش از چند ساعت دووم نمیاره و باید دنبال یه سرویس بهداشتی ای چیزی بگردی! تازه اگه در دسترس باشه!

از اینا که بگذریم، حرف حسابم با خواهرای خودمه. خواهرایی که به عنوان محجبه و چادری قبولشون دارم.

دختر خانمی که چادر سرت می کنی! بله با شمام! چرا جلو چادرت بازه؟! می خوای شلوار جین جدیدتون ببینن! خب مبارک صاحبش باشه به من و بقیه چه مربوطه!

یه دختر خانم خوب که چادر سرش میکنه، حواسش به همه چیز باید باشه. خصوصا اینکه اگه شما یه سوتی بدی، با نام چادری می شناسنت و پای همه چادری ها و خصوصا فاطمه زهرا(س) وسط میاد!

خب الحمدلله که چادرت رو بستی. حالا یه مشکل کوچیک دیگه هم هست که باید رفع کنی! بله! درست حدس زدی! کسی که چادریه، چرا با آرایش میاد بیرون؟! اونم از نوع غلیظ و رُب تبرکی! میشه بگی فرق توی چادریِ آرایش کرده با یه دختر خانم بدحجاب چیه؟!

پس سعی کن بدون آرایش و زیور تو خیابون بیایی و خصوصا با نامحرمای فامیل هم رابطه ات رو حفظ کن. چادری بودن فقط مربوط به خیابون نیست!

خب اینکه خوشبختانه رفع شد! حالا یه مشکل خیلی کوچیک دیگه! نترسی ها! مطمئنم تو از پسش برمیای!

آفرین دختر خوب! می بینم که یه وبلاگ مذهبی درست کردی! آفرین. اوووه آخرین پستتم که میگه" در خلوت با نامحرم اختلاط نکنین و حتی کلمه ای با شوخی به هم نگین" آفرین. اجرت با بی بی دو عالم. اما یه مشکل هست! چی؟! کسی که حرف می زنه خودشم باید بهش عمل کنه. هنوز نگرفتی؟!

تویی که وقتی تو خیابون از چند متری یه نامحرم رو می بینی، سعی می کنی سرتو پایین بندازی و با حیای زهراپسند و بدون هیچ حرفی از جلوش رد بشی، چرا تو وبت با همکار یا بقیه همسنگرات شوخی و کل کل می کنی؟! خدا وکیلی تا به حال چند تامون شده خودمون رو نگه داریم و با همکار یا بازدید کننده های وبمون با متانت و حیای زهراپسند و علوی رفتار کنیم؟!

خواهرم. تو که با چادر پوشیدنت و حجب و حیای جهادگونه ات، دل حضرت زهرا(س) رو شاد کردی، تو فضای مجازی هم دقت کن. هیچ تفاوتی با فضای واقعی نداره. فقط تنها تفاوتش اینه که حضور فیزیکی نیست و فقط حرف و احساسه و این خودش بدترین دام ممکنه.

به عنوان یه برادر دینی، عاجزانه و ملتمسانه، خواهش می کنم رو خودتون کار کنین. معضل فعلی ما که داره جامعه رو به سمت پرتگاه می کشونه، همین بحث دوستی ها و خلوت های نامحرم هاست که شهوت ها رو زیاد می کنه و بی غیرتی و بی حیایی به بار میاره.

بیایین از همین الان با خدا عهد ببندیم که بچه های خوبی باشیم. از همین الان با شیطان مسابقه بدیم. آخر شبم ببینیم کی برنده میشه. مطمئنم شما برنده میدان هستین ان شاءالله.

حرف زیاده اما بی خوابی و امتحان، نمی ذاره دست به قلم شیم!

امیدوارم به کسی برنخورده باشه.

نوبت پسرا هم می رسه. مطالبات زیادی ازشون دارم!

یـ مهدی(عج) ـا

 

 

نظرات  (۸)

سلام
وبلاگ نویس محترم؛
به شما عضویت رایگان در سامانه ارسال و دریافت پیام کوتاه تعلق گرفت.
لطفا نهایتا تا پایان روز 5شنبه اقدام فرمایید.
تکمیل اطلاعات و عضویت در Www.saamaneh.ir
پاسخ:
سلام.
این همه خوشبختی محاله!
سپاس.
یـ مهدی(عج) ـا
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا...
پاسخ:
سلام همسنگر.
سپاس از حضور و نظرتان.
آمین یا رب العالمین. ان شاءالله.
یـ مهدی(عج) ـا
  • ســوز ستان
  • سلام
    مطلب خیلی خوبی بود . بسیار ممنون
    پاسخ:
    سلام همسنگر.
    سپاس از حضورتان.
    ان شاءالله که موثر بوده باشه.

    یـ مهدی(عج) ـا

  • گروه جهادی والفجر313فتح
  • سلام علیکم
    احسنت خداوند به قلمتان برکت دهد
    یازهراس صلوات
    پاسخ:
    سلام علیکم و رحمة الله

    ممنون از حضور دعای زیباتون.

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    در پناه الطاف یوسف زهرا(عج)
    سلام
    بسیار عالی بود ؛
    انشاء الله مدرک تحصیلی دلخواهتون رو ــ اونم با نمرات و معدل بالا از شهر همجوارمون(!) ــ دریافت کنید
    زیر سایه لطف حضرت مهدی(علیهم السلام) باشید
    ...قلمتان شعله ور
    پاسخ:
    سلام همسنگر.
    نظر لطف شماست.
    ممنون. ان شاءالله.
    در پناه خدای مهدی(عج)...

  • رهروان ولایت
  • زدودن حیا و تخریب عفت و پاکدامنیِ مردم ایران، بخصوص نسل‌جوان، چه سودی به‌حال دشمن دارد؟ چرا دشمنان ما با صرف هزینه‌های هنگفت، درصدد نفوذ فرهنگی و جایگزینی فرهنگ کثیف غربی به جای فرهنگ ناب اسلامی هستند؟ چرا نخست‌وزیر رژیم جعلی اسراییل، به‌صراحت می‌گوید: «باید از طریق برنامه‌های سکسیِ ماهواره‌ای به ایران حمله کنیم.» چرا فلان شخصیت فرانسوی معتقد است برای نابودی مسلمانان، به‌جای بمب باید «دامن‌کوتاه» بر سر آنان ریخت؟[
    این یک حقیقت غیرقابل‌انکار است که اگر شخص یا جمعی، به شهوت‌رانی و لذت‌پرستی مبتلا شدند دیگر نباید از آنان توقع انسانیت و عقلانیت داشت. چراکه شخص «شهوت‌مدار» و «هوس‌محور»، تمام توجه و تمرکزش بر فراهم‌آوردن زمینه برای کام‌جویی بیشتر و بهتر است و اصلاً «هوای‌نفس» را به‌عنوان معبود و خدای خود انتخاب می‌کند و در آستان «هوس» و «شهوت»، بندگی می‌نماید! این همان حقیقتی است که قرآن‌کریم با ظرافت خاصی به آن اشاره نموده است: «...أَفرایْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلههُ هَواه...» [جاثیه/23] یعنی «پس آیا دیدى کسى را که هوس خویش را معبود خود قرار داده است.»
    پاسخ:
    سلام همسنگر بزرگوار.
    سپاس از حضور و مطلب ارزشمندتان.
    ان شاءالله خدمت می رسیم.
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و احفظ قائدنا الامام الخامنه ای و اهلک عدوهم.
    یـ مهدی(عج) ـا
    چقدر دختره نامرده :) ایشالا سرش بیاد بعد بگه به خدا قول دادم...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی