دریچـ ـهـ انتـ ــظار

مطالب روز سیاسی، فرهنگی، مذهبی و هنری

دریچـ ـهـ انتـ ــظار

مطالب روز سیاسی، فرهنگی، مذهبی و هنری

دریچـ ـهـ انتـ ــظار

در طبیعتــــــ رازی نهفته استــــــ؛
راز شکوفاییـــــــ،
بهاری دیگــــــــر،
راز سبز انتظــــــار...
شاعر: امین کوهـــــرو(نیما.آ)
____________________________
چشمها را بر دریچه ی انتظار پلک نمی زنم.
اشکها در بستر گونه ها سرود دلتنگی سر می دهند.
آن سوی وسعت بارانی دل آفتاب یاد تو جاریست.
ساحل ماسه ای دستانم هنوز از عشق تو نمناک است.
نیلوفران خیس از شرم نگاه شعر شادی زمزمه می کنند.
نبض زمان نفس نفس میزند از حسرت دیدارت .
آغوش سرد دشت روزهاست گرمی عشق تو را منتظر است.
بیا که غروب دیگر از غربتش به تنگ آمده است.
بیا دیگر…
اللهم عجل لولیک الفرج...
___________________________
ای رزمنده ای که در فضای سایبری می جنگی؛
برای فشردن کلید های کامپیوتر، وضو بگیر
و با نیت قربة الی الله قلم بزن
بدانکه تو مصداق «و ما رمیت اذ رمیت...» هستی
تو در شب های تاریک جبهه سایبری،
از میدان مین گناه عبور میکنی...
مراقب باش!
به اهل بیت و شهدا تمسک کن!
بصیرتت را بالا ببر که ترکش نخوری!
رابطه خودت را با خدا زیاد کن...
با اهل بیت یکی شو...
و در این راه گوش بفرمان ایشان و مخصوصا رهبرت باش...
وقتی با وضـو پشت کیبورد بنشینی، و بسم الله بگویی
دستانت دیگر در اختیـار خودت نیست ...
می شود وسیله ای برای نوشتن حرف حقی که باید گفته شود
دیگر از گناه فاصله میگیری ، بوی نامحرم را نمیشنوی !
این وضو قدرتی به قلمت می دهد که قلب را سوراخ کند
و به عمقش برود و به دل برسد
جایی که فقط با حرف حق است که می لرزد ...
چهار ستون دل که لرزید ، حرف حق کارش را کرده ...
حالا دیگر نوبتِ دل است که وضو بگیرد ...
بسم الله بگوید و پشت کیبورد بنشیند
و دوباره مُوس را تکان دهد...

پیام های کوتاه
پیوندها
آخرین نظرات

آیا نباید جلوتر از رهبری حرکت کرد؟! / جوابیه

افسر ولایی مهدی(عج) | شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۰۳:۴۹ ب.ظ

برای کسانی که می گویند نباید جلوتر از رهبری حرکت کرد؟!

+ وقتی مکه در سال 8 هجری به دست مسلمین فتح شد، رسول اکرم(ص) دستور عفو همگانی صادر کردند؛ اما فرمودند عبدالله (برادر رضاعی عثمان) را هر جا گیر آوردید بکشید؛ حتی اگر خود را به پرده کعبه چسبانده باشد. این شخص ابتدا مسلمان بود اما بعد مرتد شد و به مکه فرار کرد و شروع کرد به خدا و پیامبرش دروغ بستن.

وقتی عبدالله دستور قتلش را شنید، به برادرش عثمان پناه برد و از او خواست که نزد رسول الله(ص) واسطه شود تا او را نکشند. عثمان با برادرش نزد پیامبر(ص) آمد و از رسول اکرم(ص) طلب بخشش و گذشت برای برادر مرتد خود کرد؛ رسول اکرم(ص) مدتی طولانی سکوت کردند و سپس سر بلند کرده و رضایت دادند؛ پیامبر اکرم(ص) رو به اصحاب کردند و فرمودند می دانید چرا برای مدتی طولانی سکوت کردم؟ چون منتظر بودم یکی از شما بلند شود و سر از تن عبدالله جدا کند (کتاب سقیفه از علامه عسکری، ص 192 و 193)

»» آری؛ امام جامعه همیشه حرف خود را می زند؛ یا مصلحتی را می بیند یا مقامش اقتضای سخن گفتن نمی کند؛ این تویی که با بصیرتت باید تشخیص به موقع و صحیح داده و عمل کنی و الا بعد از آنکه همه چیز روشن شد هنری نکردی!

+ وقتی امام علی(ع) از انصار می پرسید که چرا با غیر من بیعت کردید؟ جواب می شنید: چون تو اعلام خلافت نکردی! اگر تو زودتر گفته بودی حتما با تو بیعت می کردیم!

»» اینها همیشه منتظرند که امامشان سخن بگوید تا حرکت کنند؛ اما نمی دانند که همیشه اینگونه نیست؛ همیشه قرار نیست امام جامعه با صراحت سخن بگوید؛ این تویی که باید تشخیص بدهی؛ و آیا بصیرت معنایی غیر از این دارد؟!

»» اگر با افکار و اعتقادات رهبرت دم خور باشی و نظام فکری او را در سخنانش بیابی، لازم نیست که در هر حادثه ای برایت فتوا بدهد تا تو حرکت کنی؛ بلکه قبل از آن که لب بگشاید، ناگفته های او را می دانی.

+ امام حسین(ع) در شب عاشورا به اصحاب خود فرمودند: از تاریکی شب استفاده کنید و بروید؛ آنانکه حسین شناسند می دانند که نباید بروند. امام وظیفه ی خود می داند که جان یارانش را بیهوده به خطر نیندازد؛ به همین دلیل به اصحابش می فرماید که اینها با من کار دارند و قصد جان مرا کردند، شما جان خود را نجات دهید. اما تو وظیفه دیگری داری! تو نباید مصلحت سنجی کنی! مصلحت سنجی کار امام جامعه است و کار تو فهم طلب امام از تو که شاید مثل این داستان کربلا خلاف حرف صریح امامت باشد.

»» اما امان از آن مذهبی هایی که دم از ولایت مداری می زنند ولی حاضر نیستند حتی سخنان ولی زمانشان را گوش دهند تا بفهمند او از آنها چه می خواهد؟

»» قضیه وقتی بدتر می شود که امام جامعه مسلمین بارها و بارها (چند بار در ظرف یکسال) میگویند: من به مذاکره خوشبین نیستم اما عده ای هنوز منتظر می مانند تا ایشان حرفش را صریح تر بزنند؛ نه تنها گفته های ایشان را نمی فهمند و نمی دانند، بلکه گفته های ایشان را هم نمی دانند و از روی جهل می گویند ما منتظریم رهبری نظرشان را بگویند!

+ یا اگر رهبری فلانی را قبولش نداشت عزلش می کرد!

در زمان بنی صدر امام خمینی(ره) او را قبول نداشت؛ هر جنایتی می کرد، امام چیزی نمی گفت... بارها نزد امام رفتند و درخواست کردند امام علیه بنی صدر چیزی بگویند اما امام منتظر بود مردم و طرفدارانش بصسرت پیدا کنند... و اقدامی نمی کردند؛ نه او را عزل می کردند و نه علیه او چیزی میگفتند بلکه حمایت هم میکردند؛ آری! او منتظر بود تا مردم جلوتر از او بروند تا ببیند آیا به بلوغ سیاسی و بصیرت در دین رسیده اند یا خیر؟! آیا به درک رسیده اند؟! و آیا با روشنگری جامعه آماده است یا نه؟! تا اینکه یکی از بزرگان می گوید: امام از اخبار سیما مشاهده کرد که مردم علیه بنی صدر که حکم تنفیذ از امام دارد، شعار می دهند... امام لبخندی بر گوشه لبانش نقش بست و فرمود حالا وقتش است و بعد از اینکه دید غالب مردم آگاه شده اند حکم عزل بنی صدر را صادر کرد

+ مردم نمی دانستند امام قرآن پرودگارش را خوب خوانده و طبق قرآن عمل میکند؛ نمی دانستند امام از قضیه حضرت موسی و هارون (ع) درس گرفته که تفرقه و اختلاف خطرش بیشتر از شرک است؛ وقتی حضرت موسی کلیم الله به کوه طور رفت، امت را به حضرت هارون(ع) که او هم از پیامبران خدا بود سپرد؛ وقتی برگشت دید امت او گوساله پرست شده اند! با عصبانیت به حضرت هارون(ع) گفت: چرا اینها را از این کار باز نداشتی؟! چرا گذاشتی مردم گوساله پرست شوند؟! حضرت هارون(ع) فرمود: از این ترسیدم که مبادا در بین امت اختلاف افتد و تفرقه ایجاد شود!

»» آری! امام از نور قرآن بهره و از ماجرای حضرت موسی و هارون(ع) درس گرفته بود که اختلاف و تفرقه بدتر از گوساله پرستی و شرک به خداوند است؛ لذا به خاطر اینکه افراد جامعه بصیرت و آگاهی نداشتند، در بسیاری از موارد سخن نگفت و از یاران نزدیکش خواست روشنگری کنند و مردم را آگاه نمایند.

+ اما امام خامنه ای(مدظله العالی) با شرایط سخت تر و پیچیده تری روبروست و او نیز میداند محاکمه با اعمال قانون حق و برکنار کردن و حتی حمایت نکردن از بعضی، در شرایط فتنه و رخنه منافقان و تهدید دشمنان و عدم بصیرت بسیاری از مردم مانند همان گوساله سامری است...

+ امام  خامنه ای(مدظله العالی) فرمودند: بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمی کنم [از] این مذاکرات، آن نتیجه ای را که ملت ایران انتظار دارد، به دست بیاید؛ لکن تجربه ای است و پشتوانه تجربی ملت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادی ندارد اما لازم است ملت بیدار باشد( 92/8/12)

»» موضع داشته باشید؛ نسبت به اشخاص، نسبت به جریان ها، نسبت به سیاست ها، نسبت به دولت ها؛ نظر داشته باشید. اینجور نیست که شما منتظر بمانید، ببینید رهبری درباره فلان شخص یا فلان حرمت یا فلان عمل یا فلان سیاست چه موضعی اتخاذ می کند که بر اساس آن شما هم موضع گیری کنید؛ نه، اینکه کارها را قفل خواهد کرد. رهبری وظایفی دارد... ؛ شما هم وظایفی دارید؛ به صحنه نگاه کنید، تصمیم گیری کنید؛ منتها معیار عبارت باشد از تقوی (93/5/1)

»» این بخش کوچکی از سخنان امام خامنه ای(مدظله العالی) است که کاملا واضح و روشن است و حجاب را از قلب ما برمی دارد که با خودمان روبرو شویم، که آیا تابع ولایتیم یا خیر؟!

»» آنچه لازم بوده بگوید، گفته؛ مکر نه آنکه سال ها فریاد براورده که دست های دشمن را ببینید؟! مگر نه آنکه سال ها از بصیرت گفته؟! دیگر از جان امامت چه می خواهی؟! نکند توقع داری او بیاید در صحنه و علیه سیاستمدارای قاجاری مملکت شعار بدهد تا تو تصمیم بگیری که باید حرکت کنی؟!

»» دیگر کمتر کسی است که از فضاحت مذاکره با آمریکا و عبور از خطوط قرمز خبر نداشته باشد.

»» مگر قرآن نفرموده که «لن ترضی عنکم حتی تتبع ملتهم» ؟! چرا بعضی به خاطر تحریم، آیات قرآن را نادیده میگیرند؟!

»» هرگز یک انسان عاقل بخاطر یک گرگ خونخوار که دستانش هر لحظه به خون ملت های مظلوم آغشته تر می شود، خوشبین نمی شود!

»» قرارداد استعماری و مذاکرات چندش آور، بار دیگر تمدید شد و این فرصتی است برای جبران قصورها و تقصیرهایمان و گرنه مدیونیم! به خدا قسم به خون شهدایمان مدیونیم!

»» وظیفه ما این است که با روشنگری و بصیرت افزایی ملت را بیدار کنیم! تا بقیه ی دستاوردهای نظام را به غربی ها نداده اند و به خاطر ان به ما تبریک نگفته اند و نرمش قهرمانانه ننامیده اند!

« ــــــــــــــ ان تنصروا الله ینصرکم ــــــــــــــــ »

__________________________

انتظار نوشت : لطفا بازنشر شود!

نظرات  (۱)

متن بسیار خوبی بود . متشکرم
پاسخ:
سلام علیکم.
سپاس از حضور و نظر ارزشمندتان
یـ مهدی (عج) ـا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی