دریچـ ـهـ انتـ ــظار

مطالب روز سیاسی، فرهنگی، مذهبی و هنری

دریچـ ـهـ انتـ ــظار

مطالب روز سیاسی، فرهنگی، مذهبی و هنری

دریچـ ـهـ انتـ ــظار

در طبیعتــــــ رازی نهفته استــــــ؛
راز شکوفاییـــــــ،
بهاری دیگــــــــر،
راز سبز انتظــــــار...
شاعر: امین کوهـــــرو(نیما.آ)
____________________________
چشمها را بر دریچه ی انتظار پلک نمی زنم.
اشکها در بستر گونه ها سرود دلتنگی سر می دهند.
آن سوی وسعت بارانی دل آفتاب یاد تو جاریست.
ساحل ماسه ای دستانم هنوز از عشق تو نمناک است.
نیلوفران خیس از شرم نگاه شعر شادی زمزمه می کنند.
نبض زمان نفس نفس میزند از حسرت دیدارت .
آغوش سرد دشت روزهاست گرمی عشق تو را منتظر است.
بیا که غروب دیگر از غربتش به تنگ آمده است.
بیا دیگر…
اللهم عجل لولیک الفرج...
___________________________
ای رزمنده ای که در فضای سایبری می جنگی؛
برای فشردن کلید های کامپیوتر، وضو بگیر
و با نیت قربة الی الله قلم بزن
بدانکه تو مصداق «و ما رمیت اذ رمیت...» هستی
تو در شب های تاریک جبهه سایبری،
از میدان مین گناه عبور میکنی...
مراقب باش!
به اهل بیت و شهدا تمسک کن!
بصیرتت را بالا ببر که ترکش نخوری!
رابطه خودت را با خدا زیاد کن...
با اهل بیت یکی شو...
و در این راه گوش بفرمان ایشان و مخصوصا رهبرت باش...
وقتی با وضـو پشت کیبورد بنشینی، و بسم الله بگویی
دستانت دیگر در اختیـار خودت نیست ...
می شود وسیله ای برای نوشتن حرف حقی که باید گفته شود
دیگر از گناه فاصله میگیری ، بوی نامحرم را نمیشنوی !
این وضو قدرتی به قلمت می دهد که قلب را سوراخ کند
و به عمقش برود و به دل برسد
جایی که فقط با حرف حق است که می لرزد ...
چهار ستون دل که لرزید ، حرف حق کارش را کرده ...
حالا دیگر نوبتِ دل است که وضو بگیرد ...
بسم الله بگوید و پشت کیبورد بنشیند
و دوباره مُوس را تکان دهد...

پیام های کوتاه
پیوندها
آخرین نظرات

دانلود موزیک ویدیوی لبیک از حامد زمانی

افسر ولایی مهدی(عج) | پنجشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۳، ۰۴:۳۰ ب.ظ

در ادامه میتوانید موزیک ویدئوی «لبیک» را دانلود کنید.

خواننده و آهنگساز : حامد زمانی

شاعر: علی فرذوسی

تنظیم: امیر جمال فرد

مدیر تولید: محمد کوکبیان

کارگردان : محمد و حسین بوشهری

تهیه کننده : نصر تی وی

لینک دانلود موزیک ویدئو با کیفیت HD:

دانلود با حجم ۴۲ مگابایت

پشت صحنه ی موزیک ویدئوی لبیک

دانلود پشت صحنه در دو قسمت:

قسمت اول با حجم ۲۵ مگابایت

قسمت دوم با حجم ۳۵ مگابایت

___________________________________________________________________________

پ.ن:

1 . با تشکر از شاهد صادق پور ، پیمان زنگنه ، بهمن غلام آرا ، حامد پاشایی(به نقل از وب سایت حامد زمانی)

2 . طراحی پوستر دوم از سروش کریمی_(طراح سایت سنگری در دیار باران)

3 . در ادامه مطلب گزارشی از رونمایی نماهنگ لبیک آمده است که خواندنش خالی از لطف نیست...

حامد زمانی در جلسه رونمایی از نماهنگ «لبیک» که عصر روز سه‌شنبه در سازمان سراج برگزار شد، گفت: همیشه گفته‌ام که در زمینه تولید آثاری همچون «لبیک» احساس خلاء می‌شود و این بچه‌های خود ما هستند که باید شروع کنند و دست به دست هم دهند تا بتوانند چنین آثاری را تولید کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ حمایتی از او در تولید آثار انقلابی صورت نگرفته است، گفت: من می‌توانم قسم بخورم که وزارت ارشاد حتی در حد یک چای خوردن، هیچ تماس تلفنی با من نداشته است و حتی یک بار هم از من نپرسیده که چه کمکی می‌توانند به ما داشته باشند. بیشتر مسئولانی که ادعای حمایت دارند، در زمان تولید چنین کارهایی دست به هیچ اقدامی نمی‌زنند. این مساله را می‌توانید در جشنواره‌هایی مثل «عمار» و یا نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال ببینید که وقتی چنین گردهمایی‌هایی برگزار می‌شود، کسانی که ادعای مسئولیت دارند، هیچ‌گاه به مسئولیت خود عمل نمی‌کنند و همیشه مسئولیت‌ها به دوش بسیجی‌ها و هنرمندان انقلابی می‌افتد که همیشه بهترین کارها را کرده‌اند.

این خواننده آثار انقلابی درباره موزیک ویدئوی «لبیک» توضیح داد: این از جمله کارهایی است که در حوزه دفاع از ارزش‌ها ساخته شده و ما احساس کردیم که باید در این زمینه حرکتی صورت بگیرد و آن هم در حوزه موسیقی که جای آن خالی بود.

زمانی با اشاره به فضای نماهنگ «لبیک»، درباره تصاویر و داستان آن توضیح داد: در این کلیپ خود من بازی می‌کنم و قسمتی در آن وجود دارد که یک نفر در عین حال که مورد شکنجه قرار می‌گیرد، اما رجزخوانی کرده و به نوعی ما می‌خواستیم استقامت را در این نماهنگ نشان دهیم که برگرفته از شعار «هیهات من الذله» است.

وی اضافه کرد: در این نماهنگ سعی کردیم طراحی به گونه‌ای باشد که به نوعی دست غربی‌ها را در مساله جریان تکفیری‌ها نشان دهیم و حتی این توجه را داشتیم که در آن حساب تکفیری‌ها را از اهل سنت جدا کنیم. به طور مثال پایان نماهنگ با نماز شیعه و سنی و وحدت بین این دو ختم می‌شود اما متاسفانه این قسمت‌ها از شبکه افق نمایش داده نشد و همین باعث شد که تصورات مشترکی برای پخش نشدن کامل این صحنه به وجود بیاید.

این خواننده آثار انقلابی ادامه داد: فکر می‌کنم شما هم با من هم عقیده هستید که در این اثر وحدت به خوبی نمایش داده شد. همچنین شما در این کار می‌توانید امید را احساس کنید و اینکه همیشه بچه‌های ما در صحنه هستند.

وی با اشاره به صحنه‌های اکشن و همچنین تصاویری که روز عاشورا را در ذهن تداعی می‌کند، گفت: هنگامی که شکنجه‌گران سر گروگان را داخل آب می‌کنند، او صحنه‌هایی از عاشورا را به یاد می‌آورد و این با قسمتی از شعر که می‌گوید «یزید زمانت را بشناس» هماهنگ می‌شود.

زمانی همچنین با اشاره به انتقاداتی که به این موزیک ویدئو صورت پذیرفته و بازخوردهایی که تاکنون داشته است، گفت: هم استقبال خوبی از این کار شد و هم عده‌ای نقدهایی به آن داشتند. به طور مثال انتقاد شده بود که چرا این اثر آنقدر اکشن است و من فکر می‌کنم شما هم موافق باشید که به دلیل اینکه بعضی از نسل جوان ما کارهای اکشن و با کیفیت آن طرفی را گوش می‌کنند، شاید نیازی احساس نشود که آثاری در این حوزه ساخته شود اما این سیاست‌گذاری یک ضرورت است که ما ابتدا با فرم و ساختار بتوانیم قشر جوان را جذب کنیم و بعد محتوای مورد نظر را به تصویر بکشیم.

این خواننده آثار انقلابی همچنین با اشاره به انتقاد دیگری، بیان کرد: از جمله انتقادات دیگری که بیان شده این که مفاهیم ارزشی این موزیک ویدئو کم است. البته اینها از نقدهای درون گفتمانی هستند و من بسیاری از آنها را قبول دارم اما با این حال بعد از نما آهنگ «می‌کشیم»، بسیاری از قشر خاکستری با ما همراه شدند و من فکر می‌کنم این اثر هم به دلیل اینکه از «می‌کشیم» بسیار حرفه‌ای‌تر است، مخاطب را با خود همراه خواهد کرد.

خواننده قطعه «مرگ بر آمریکا» در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در ساخت آثار هنر انقلاب وجود دارد، گفت: هر کجا دیدید کسی کار انقلابی انجام می‌دهد، بدانید که با محدودیت کار می‌کند و این را بدانید که نفس کاری که انجام می‌شود اگر به نحو احسن صورت پذیرد، نیازی به رسانه، سایت و … نخواهد بود و خود اثر مثل یک رسانه عمل خواهد کرد.

وی در ادامه این جلسه در پاسخ به انتقاداتی که از سوی بعضی از مخاطبان صورت می‌گرفت، گفت: موسیقی قطعه «لبیک» پیش از این نماهنگ و برای یک مراسم خاص ساخته شد و بعد از آن ما تصمیم گرفتیم که نماهنگی را برای آن تولید کنیم. تولید این اثر یک ماه طول کشید اما با مشکلاتی که برای تولید چنین آثاری وجود دارد، ما مجبور شدیم تصویربرداری کار خود را در یک هفته به اتمام برسانیم و حالا من امیدوارم که نقاط ضعف ما در کارهای بعدی برطرف شود.

همچنین محسن پیرهادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در سخنان کوتاهی بیان کرد: ما افراد فعال در حوزه فرهنگ و هنر بسیار داریم. کسانی که حتی در این حوزه هزینه می‌کنند و فکر می‌کنند که کار فرهنگی انجام می‌دهند، اما کارشان ثمری ندارد. در اوایل انقلاب ما در بسیاری از حوزه‌ها تولید داشتیم و به حوزه فرهنگ و هنر چیزی اضافه می‌شد اما هم‌اکنون مجموعه‌های فرهنگی بیشتر خوشه‌چینی می‌کنند و از خود تولیدی ندارند.

وی در پایان گفت: حامد زمانی یک تولیدکننده است که توانسته محصولی را به جبهه انقلاب اضافه کند. به طور مثال قطعه «مرگ بر آمریکا» وی در تاریخ خواهد ماند.

قطعه «لبیک» به خوانندگی و آهنگسازی حامد زمانی و با شعری از علی فردوسی ساخته شده است و بعد از ساخت قطعه، نماهنگی توسط مجموعه نصر تی‌وی و موسسه فرهنگی هنری دلصدا تولید شد.

در این مراسم از طرف سازمان هنری رسانه‌ای اوج و سازمان سراج از تولیدکنندگان نما آهنگ «لبیک» تجلیل شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی